all i want is you, will you stay with me?

Sen en tid tillbaka har jag inte trott på bra killar. Jag har skrivit otaliga texter och dikter om hur jag smått förlorat hoppet om den rent goda mannen. Antagligen är det oftast den uppfattningen man får som singel, men så tänkte ju inte jag när jag var mitt uppe i det.

Men plötsligt en kväll så förändrades det där lite. Eller, självklart tog det inte bara en kväll för mig att inse det, men det var efter en kväll som allt förändrades. Det var då jag träffade någon som för mig till en början verkade ointressant men som idag är någon jag håller av en hel del. Först hade jag inte ens tänkt att ge det chansen, eller till en början gjorde jag väl inte ens det. Det mest bara blev så tillslut, efter alla gemensamma fester vi så "slumpmässigt" hamnade på. Efter en utav alla de där festerna låg vi uppe hela natten, utan att sova en minut och bara pratade. Och allt du sa var så mitt i prick. Hade jag haft en lista med egenskaper jag gillar hade varje ruta varit förbockad. Det är därför allt fortfarande känns så overkligt.

Jag har träffat han som pussar mig i pannan innan jag somnar, han vars hals luktar så gott att jag nästan får ont i magen och som lämnar kvar den, lukten, på kudden när han gått nästan som för att retas. Jag har träffat han som håller mig vaken halva nätterna men som bara genom att existera får mig att orka igenom skoldagarna i alla fall. Jag har hittat han som har allt jag vill ha.

Den här dikten skrev jag dagen före julafton. Jag kan inte fatta att det är exakt så jag känner nu.

Jag skulle vilja vara så kär att du är det ända jag tänker på
Jag önskar mig känslan av att vilja höra av mig hela tiden
Hade jag varit kär hade jag spenderat varje ledig stund med dig
Och jag hade varit vaken hela natten bara för att jag inte vill missa en sekund av dig


Och du hade hört av dig till mig hela tiden
Du hade velat att jag skulle komma och du hade strukit mig över håret
När jag är ledsen skulle du ha sagt att allt ordnat sig och du skulle låta mig välja film
Du skulle varit vaken hela natten bara för att du inte ville missa en sekund av mig


Du skulle vända upp och ned på min vardag och jag skulle inte få sova någonting
Jag skulle se så trött ut men du skulle tycka att jag var finast i alla fall
Du hade kommit igen nästa natt och du hade tvingat mig uppe då också

Men till dess, var befinner du dig?


Kommentarer
Postat av: julia

:( :( vill me ha så

2011-05-03 @ 13:45:27
URL: http://juliaellen.blogg.se/
Postat av: ellen

nae fy fan va vackert detta är. älskart!!!

2011-05-03 @ 14:30:53
Postat av: sofia

jag blev tårögd allis, you are so worth it

2011-05-03 @ 15:07:20
URL: http://sofia06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0