vårjackor

Häromdagen renade och organiserade jag min garderob. Sjukt vad mycket kläder man samlar på sig i sina dagar. Upptäckte exempelvis att jag har 7 nästan helt likadana gråa tjocktröjor. Låter ganska trist egentligen, grått liksom. Men jag gillar den färgen, obviously.

Något jag också gillar att samla på mig, speciellt från second hand, är vårjackor! Förstår inte hur folk kan betala 400-500 spänn för en vårjacka (well, då måste den vara redigt snygg) när man kan hitta en liknande för 50-lappen - eller ännu mindre!

Eftersom det är vår idag (ja, nu bestämmer jag det, solen skiner och vinterjackan kändes lite för varm) har jag sett till att förbereda mig ordentligt. Jag har nämligen hängt upp alla mina vårjackor på en fin rad på klädgaljen så att de kan skrika ut varmare dagar och vår, rakt i ansiktet på mig när jag känner mig lite smådepp. Hur som helst är de 7 stycken, vårjackorna. Här är min inventering på dem, efter min rensning:

- En färggladd bombarjacka från second hand, 50 spänn
- En vinröd Cheap Monday jacka från Weekdays utförsäljning, 60 spänn
- Min underbara anorak från second hand, 10 spänn
- En militärjacka köpt för jättelänge sen på JC, pris?
- Min beiga kavaj från second hand, 40 spänn
- En grön sort of baseballjacka jag fått av Lisen
- En svart kort silkig jacka från second hand för 40 spänn

Kanske skulle man köra ett bild-inlägg på detta? Vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: schwenke

JAA! inlägg bildis!

2011-03-08 @ 13:22:16
Postat av: Anonym

JAAA

2011-03-08 @ 22:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0