Jag lovar att vänta.

Jag väntar på dig
Under täcket, väntandes
Jag värmer din sida av sängen, trots att jag ändå kommer tvinga dej att dela min
Snart är du här
Jag vill somna för att få tiden att gå och för att väckas av din kalla hand mot kinden

Jag blundar hårt och sätter till och med på sovlistan på spotify
Men jag tror jag tänker för mycket på hur mycket jag saknar dej
För det är omöjligt att somna
Eller så har jag lyckats skapa ett behov av dina armar runt mig för att överhuvudtaget känna trygghet
Skynda dig på!


Jag somnar till slut
Vaknar, och tittar ut
Våren är redan vaken
Jag klappar med handen på sängen. Tomt.
Varför hoppas jag alltid för mycket?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0