you were only waiting for this moment to be free



Jag tror på att leva i nuet. Jag tror att om man är riktigt sugen på att göra någonting, men alla principer och åsikter gråa människor äger misstycker, så ska man göra det i alla fall. Den här sommaren (och kanske nu i höst/vinter också) är det precis vad jag gjort. Jag har stannat uppe hela nätterna, trots att jag borde legat hemma och sovit för länge sen. Jag har hängt med på saker som till en början verkat lame och krångliga men som kommit att bli de mest minnesvärda kvällarna.

Ända sen jag tillät mig själv att göra exakt vad jag vill har jag bara sett möjligheter i vad som komma skall. Självklart känns vissa dagar obetydelsefulla och framtidslösa, men det finns så mycket mer förutom dem dagarna. Jag vill ibland bara ruska om människor och försöka få dem att inse att man bara lever en gång. Om man erbjuds något riktigt roligt som man inte har någon bortförklaring till att missa (förutom ren olust då kanske) - vafan väntar du på? En missad läxa, en trött söndag, ett osminkat ansikte, en för lång kvällspromenad hem, en match dagen därpå eller ett rum att städa. Det är inga förhinder? Vad förändrar dem ditt liv, i det långa loppet? Det är timmen du stannar kvar, det är samtalet du vågade börja, det är smset du skickade, det är promenaden ni tog och det är nattdoppet i sommaren. Det är det som förändrar ditt liv, och om inte förändrar det så i alla fall förbättrar det.

Man ska ta ansvar, självklart ska man det. Men inte mer än nödvändigt! Och nu till det klyschiga avslutet: Livet är för kort för att skippa saker du egentligen vill göra. För kort för dåligt umgänge och för kort för att spela någon annan. 

För kort för att hålla tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Låter vettigt och helt rätt! Att leva är mer än att bara hålla sig vid liv!

Hade jag inte jobbat just det jobbet jag gör så hade jag lätt gjort lite mer av livet. Men får bli i sommar sen;D

2011-02-22 @ 17:38:08
URL: http://deekman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0