Känslan av att vara hemma



Jag har nu varit ute i Europa i cirka två veckor. Först drog jag en sväng till Tyskland där vi bodde i Königs Wusterhausen och besökte Berlin och därefter spenderade jag tre dagar i Paris. Dessa två resor har varit helt olika. Den ena, en utbytesresa med tyska ungdomar där vi fick bo i äkta tyska hem och den andra en upptäckresa i Paris. Båda har varit helt amazing och allt vi gjort kommer jag för alltid minnas.

Men trots det är det så himla skönt att komma hem igen. Det är så lätt att få perspektiv på saker och ting när man är borta och jag inser nu hur många människor jag har här hemma som jag skulle ha väldans svårt att klara mig utan. Dessutom är Sverige det bästa landet jag vet och trots att jag vill resa en massa i framtiden är det ändå Sverige jag kommer bo och leva i.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Håller helt med, Sverige regerar=)

2011-04-15 @ 15:39:57
URL: http://colorelle.se
Postat av: Teodormichelle

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2011-05-10 @ 14:01:27
URL: http://teodormichelle.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0