dubbelt upp idag



Idag har jag två konstaternade att klargöra för er. Låt oss för enkelhetens skull börja med nummer 1:

#1: Det är så enkelt att vara ateist. Ta bara muslimerna som exempel. Det är herrans massa saker man måste anpassa sig till och att be 5 gånger per dag vore troligen omöjligt! De kan ju inte hinna med något annat. Starkt troende människor borde ha ett jäkla styr med att få vardagen att hålla ihop, de ska både tro och liksom leva. Och förhoppningsvis ha lite kul också. Antagligen tycker dessa människor att det är värt det, bara att det är så svårt att sätta sig in i det.

#2: Om du inte kan starta din egen bil själv borde du kanske inte ha körkort. Jag lyckades alltså, efter att ha stängt av bilen två gånger, stå och traggla med den glappiga nyckeln i låset och bad till...(vad ber ateister till?) motorn att den skulle starta. KUL att min vän får igång den på första försöket. Och KUL att min andra vän för igång den på sitt första försök då jag lyckas krånga till det igen.

Imorgon är det fredag och eftersom helg är det bästa vi vet är det dubbelt så mycket glädje här än någon annanstans då, missa inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0