sömntäcke

Mitt täcke luktar fortfarande sömn
Vad jag önskar att jag fått dela det med någon
Vad menas väl med någon?
Alla vet att du är oersättlig.

Varför lider jag så mycket av att vara ensam?
Varför lägger jag sådana stora massor energi på det?
Man kommer till en punkt i livet då man väljer att inte låta sig själv förnedras mer
Jag kommer aldrig dit.

Jag lyssnar till hjärtslag som inte finns,
Jag hoppas på drömmar som inte existerar,
En doft att längta till när det mörknar
Andra sidan sängen är lika kall som glittrig asfalt om natten

Jag ska glömma, kanske förlåta likaså
Det är lättare sagt än gjort
För jag registrerar varenda blick, samtal, rörelse och andetag
Jag hatar det - men jag vet inte om jag kan andas världen utan dej

- a.lystam

Tumblr_l060gdpieh1qzpe8uo1_500_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0