världens snällaste hår

Jag har svårt att se honom som något verkligt,
något som är mitt och något jag får behålla.


För han är obeskrivligt vacker,
hans händer de mest omtänksamma jag känner
och hans hår det snällaste jag vet.


Hans lukt gör mig konstant knäsvag
och hans andetag har jag svårt att leva utan.
Hans andetag kan jag inte leva utan.


Alla mina slitna superlativ känns som kläder jag redan använt tusen gånger,
men ändå känner jag behovet av att
använda samma kläder om igen
och försöka förklara för honom
hur gärna jag vill kyssa hans skulderblad varje kväll.


Kommentarer
Postat av: soffan

"men ändå känner jag behovet av att använda samma kläder om igen"

FINT!!

2012-01-23 @ 17:31:02
URL: http://sofia06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0