en utflykt

Jag minns sommaren. Trots att 2011 inte levererade på samma sätt som 2010 fanns det ändå flertalet tillfällen i somras jag gillade riktigt mycket.

En utav dessa tillfällen var när jag för en gångs skull var ledig och tog med de bästa jag vet på en sommarutflykt. Min pojkvän, min fina Amanda, hennes karl och så jag tog min lille bil och gav oss ut på vägarna. Vi stannade på vägen och köpte svindyra jordgubbar på Lidl minns jag. Efter jordgubbsstoppet bar det iväg, över berg över dal och kosan styrde mot Hästholmen. Hästholmen är ett litet samhälle inte alltför långt härifrån som i princip består av en hamn. Och ett museum. Och lite mer kanske. Men det var i alla fall hamnen vi skulle besöka denna gång.

Parkeringen var trång och området var fullt av folk. Där fanns dykare, båtfolk och småbarn i baddräkter (och utan). Vi tog en promenad på kajen och satte oss sedan vid en tom parkeringsplats för båtarna. Där lade vi oss för att sola och äta de dyra jordgubbarna. Amanda fotade med sin kamera medan jag satte mig på de varma stenblocken.

Vi gick mot badbryggan, lade ut våra handdukar och glodde på folk. Jag minns så väl en tysk familj där pappan i sällskapet bar ett par mindre smickrande speedos. Saker som fastnar. Amanda tvingade mig och Jojje att bada och vad gör man inte? Hoppar i i det iskalla vattnet. Men värt, man badar inte lika ofta nu när man är gammal.

Sen började det regna. Och vi längtade hem. Och åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0