Min fredag.

Jag kommer hem från skolan, helt slutkörd. Men det spelar ingen roll, för du är fortfarande kvar och jag blir alldeles upprymd av att bara se dig. Med ditt leende, dina fina kläder, dina händer. Vi lägger oss och tittar på en film. Troligen den mest ångestfyllda kärleksfilm jag någonsin sett. Men det spelar ingen roll, för jag vet att det paret i filmen har är vår största motsats. Filmen tar slut och vi sätter på Bon Iver. Jag vänder mig om och du håller om mig och stryker mig över håret. Och pussarna i pannan. "Sov en stund finaste". Så jag somnar till, i takt med dina andetag. Jag kommer på mig själv med att darra, bara för att vad jag känner för dig är för stort för att bara hålla inne. Jag vaknar, vänder mig om och borrar in huvudet vid din hals, bara för att det luktar som allra godast där.

Sen måste du gå. Men det spelar ingen roll, för ikväll får jag pussa på dig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0