sällskap

Jag tänker alltid på dig när jag har stängt av datorn, vänt mig om och väggen skriker kyla rakt i ansiktet på mig. Jag tänker att jag vill vända mig om och se dina snälla ögon och röda kinder glänsa mot mig. Du skulle ha pussat mig i pannan och jag skulle vänt mig om mot väggen igen. Jag tänker mig dina andetag i mitt öra och din arm runt mig. Jag somnar till, men du vill inte vara själv så du drar mig ännu en bit närmare mot dig. Jag vaknar. Men precis som du vill jag inte vara ensam. Jag kryper nära dig och känner doften av dig. Den bästa doften jag vet och kanske det enda som får mig att känna total trygghet. Med huvudet mot ditt bröst, din hand i mitt hår och andetag. Och jag somnar där. Trots att jag känner att du bara ligger och tittar på mig kan jag somna. Och det luktar du i min säng i dagar efteråt.

Men mitt sällskap är inte du. Mitt sällskap är fortfarande en vägg som skriker kyla rakt i ansiktet på mig.

Tumblr_lfbaq3umi91qf30uco1_500_large

Kommentarer
Postat av: ellen

fan vad jag älskar dessa små kärleks-texter!

2011-01-20 @ 13:12:09
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint. Sorgligt men fint. Vill ha någon att pussa på. Det har jag aldrog haft.

2011-01-20 @ 16:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0