Jag hade svårt att skilja på om det var sommaren eller bara din närvaro som gjorde mig så varm den kvällen.

Klockan var sena natten, över 02 skulle jag gissa på. Jag och min kompis satt och gjorde mest ingenting, i hopp om att något smått fantastiskt skulle hända. Men tillslut, så umgängeskåta som vi var, ringde vi första bästa mänskliga varelse som kom att bli just han vi festat med häromdagen. Han röstade för nattbad och vi var inte sena till att hänga på.


Vi möttes vid korset, alla på varsin skrammelcykel. Festkillen kände jag igen, men han hade med sig någon mer som jag aldrig sett förut. Av någon okänd anledning drogs jag till denne kille något så enormt. Jag tror det var något med hans ögon. Vi började cykla och vi pratade på allihop, trots att vi knappt kände varandra. Troligen var det för att det var sommar, allt blir så mycket lättare då.


Jag minns så väl hur jag vid nedförsbacken släppte händerna från styret och lät den varma luften leta sig in i mitt solblekta hår. När jag nådde plan mark cyklade han ifatt mig. På något sätt lyckades han titta rakt in i mina ögon, åh hans underbara bruna ögon, trots att vägen var ojämn och trots att jag borde ha kollat rakt fram för att slippa skrapsår. En sekund räckte för att avslöja att han bar på exakt samma känsla som jag.


Vi kom fram och eftersom det var så sent var det becksvart vid stranden. Jag sprang ut på bryggan och bara hoppades på att vattenytan inte skulle uppenbara sig allt för fort. Jag saktade ned och tog tag i en stolpe. Någon strök min rygg och jag vände mig om men såg ingenting. ”Hoppa i nu!”. Det brände till i bröstet, för än så länge hade han inte varit såhär nära. Jag kände ett plötsligt rus av att få känna honom, röra vid honom. Han tog min hand och hade detta varit vilken annan kväll som helst hade jag av ren reflex dragit mig ur hans grepp. Men nu var det inte vilken annan kväll som helst, så jag lät bli att göra något alls.

Vi cyklade hem igen. Jag hade svårt att skilja på om det var sommaren eller bara din närvaro som gjorde mig så varm den kvällen. Och jag hade svårt att förstå vad det var som fick mig att bli så intresserad. När vi stannade för att säga hejdå allihopa tog han mig åt sidan. Mitt hjärta har nog aldrig bultat så hårt. Och sen hans ögon.

"Jag vill träffa dig igen".


Kommentarer
Postat av: ellen

åh jösses så bra. dör lite. och jag vill veta mer! fortsättning tack :D

2011-02-27 @ 16:20:09
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0