STHLM second hand

Som ni kanske vet spenderade jag största delen av mitt sportlov i huvudstaden. Då jag bodde på Söder är alla små second hand affärer därikring ett måste. Så, jag släpade med mig syrran över halva stadsdelen för att hitta varendaste liten guldklimp. Grejen med second hand har de fattat helt och hållet i Stockholm - eller inte alls, det beror på hur man ser det. I Stockholm är second hand priserna desamma som i vilken klädbutik som helst. Alltså, enligt mig, förlorar second hand hela sin charm i vår huvudstad (och i de allra flesta huvudstäder). För second hand ska vara billigt - man ska fynda! För trots allt har ju någon haft plagget innan (även fast det inte brukar vara något större problem).

Så, i Stockholm handlar man på second hand för att man "ska" och inte för att fynda. Annat är det i bonnhålan vi bor i!





Dessvärre var det bara systra mi som fick med sig något från vår runda. Hon hittade den här bodyn för 60 spänn på Stockholm Stadsmission!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0