Om du ringde skulle jag komma

Om du ringde på lördag skulle jag komma
Om du ringde idag skulle jag komma
Saken är den, att jag skulle komma vilken tid på dygnet, bara det var du som ringde
Nätterna blir liksom oändliga hos dej


Om du ringde på lördag skulle jag komma
Jag skulle krypa ned med kalla strumpbyxor och plåga dig med kalla tår
Jag skulle låta dig hålla om mig, för ingen kan det bättre än du
Jag skulle tvinga dig hålla kvar tills täcket blir för varmt


Jag skulle ha sprungit i snön i tunna klackar och ny klänning
Dessutom skulle jag ha jag gått iväg mycket tidigare
Kanske smugit iväg när ingen såg
Trots att jag sett fram emot den här kvällen så mycket

Tur att du ringde redan på fredagen.

Ee9f357d4fb16ba89e596a61e314e21a_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0